Garantie anvelope


Garantia se aplica doar in cazul in care Cumparatorul face dovada achizitiei produsului prin prezentarea facturii fiscale / avizului sau a chitantei de la curier.


Pentru toate produsele de pe acest site termenul de garantie comerciala este de 36 de luni de la data receptionarii produsului, pentru deficiente neimputabile Cumparatorului.


Daca nu sunteti de acord cu conditiile garantiei puteti returna produsele in maxim 30 zile calendaristice de la achizitionare, cu conditia ca acestea sa NU fie utilizate sau montate pe autovehicul.


Garantam ca produsele achizitionate de pe acest site sunt produse de origine, noi, nefolosite si lipsite de defecte de fabricatie.


Extras din certificatul de garantie


Pentru o corecta exploatare si pentru a beneficia de garantie va recomandam sa respectati cerintele de mai jos:


A. Termene de garantie conform legii 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si O.G. nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicate, cu modificarile si completarile ulterioare:


1. Termenul de garantie al anvelopelor comercializate este de 36 de luni de la data achizitionarii acestora, in conditiile unei exploatari corespunzatoare. (Durata medie de utilizare a unei anvelope este de 5 ani de la data fabricatiei marcata pe anvelopa.)

2. Pe baza dovezii de achizitie si a seriei DOT indicate pe flancul anvelopelor, cumparatorul se poate adresa vanzatorului cu eventualele reclamatii justificate.

3. Aplicarea termenului de garantie este conditionata de o uzura normal si uniforma a benzii de rulare obtinuta in situatii de exploatare corespunzatoare, pana la atingerea indicatoarelor de uzura prezentate in canale de profil, la o inaltime de 1,6 mm pentru anvelopele de autoturism si teren, 2 mm pentru anvelopele de camion si masini agricole si 4 mm pentru anvelopele agricole cu janta peste 20 toli.


Producatorul garanteaza la data livrarii ca marfa este in stricta conformitate cu normele de aplicare pentru tipul de marfa livrata si poarta marcajele omologarii conform Directivei 92/23/CEE a Condiliului European din 31 martie 1992 sau a Directivei 97/24/CEE a Parlamentului si Consiliului European si celelalte reglementari tehnice: Nr. 30, Nr. 54 sau Nr. 109 ale UNECE, in fuctie de aplicabilitate.


Prezentul certificat de garantie nu afecteaza drepturile cumparatorului cu privire la legislatia obligatorie de garantie si protectia consumatorilor prevazute de legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si O.G. nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicate, cu modificarile si completarile ulterioare.


B. Drepturile cumparatorului conform legii 449/2003 privind vanzarea produsele si garantiile asociate acestora:


1. Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existent la momentul cand au fost livrate produsele.

2. In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutionarea contractului privind acest produs.

3. In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, in primul rand, repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibilia sau disproportionata.

4. Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, intre vanzator si consumator. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.


C. Elemente necesare pentru rezolvarea reclamatiilor:

Cumparatorii vor depune anvelopele reclamate la oricare punct de lucru a vanzatorului, la locul de unde au cumparat sau trimise prin curier la adresa indicata de catre vanzator, insotite de urmatoarele documente:


1. Copie dupa factura de achizitie a produsului;

2. Certificatul de garantie;

3. Copie dupa certificatul de inmatriculare al autovehiculului pe care au fost montate anvelopele reclamate;

4. Dovada montarii anvelopelor intr-un service autorizat R.A.R. (deviz de montaj) si documentele fiscale aferente;

5. Informare prinvind constatarea defectiunii: pozitia de montaj, rulajul inregistrat, tipul defectiunii si imprejurarile in care a aparut.


D. Rezolvarea reclamatiilor:

1. Reclamatiile se vor analiza si solutiona in termen de maxim 15 zile, insa numai dupa expertiza anvelopei efectuata de reprezentantii autorizati.

2. In cazuri speciale, pentru reclamatiile disputate, cumparatorul va pune la dispozitie anvelopa pentru expertiza amanuntita de catre firma producatoare, remedierea reclamatiei facandu-se dupa primirea rezolutiei din partea producatorului.

3. Cumparatorul va fi informat in termenul prevazut de legislatia in vigoare de rezultatul  expertizei.

4. In cazul in care, in urma efectuarii expertizei tehnice, reclamatia este nejustificata cumparatorului isi va ridica anvelopa reclamata impreuna cu procesul verbal de expertiza de la punctul de lucru a vanzatorului sau de la locul unde a predat-o. Daca in termen de 15 zile calendaristice cumparatorul nu-si va ridica anvelopa, produsul va fi distrus ecologic.

5. Pentru anvelopele aflate in analiza, vanzatorul nu acorda pe perioada expertizei inlocuirea anvelopei reclamate.


E. Situatii care conduc la pierderea garantiei.


Pe durata exploatarii, depozitarii si transportului produselor pot interveni o serie de cazuri care conduc la diferite defecte ce nu sunt imputabile procesului de fabricatie. Pneurile ce s-au deteriorate datorita urmatoarelor situatii se exclude din drepturile de garantie prezente:


1. Depozitare incorecta: deformare prin incidente de indoire, presare sau lovire; apropiere de surse de caldura; contact cu produse chimice agresive; expunere indelungata la actiunea factorilor atmosferici;

2. Alegerea si montarea incorecta a dimensiunii: neconformitatea cu caracteristicile prevazute in cartea de identitate a autovehiculului; folosirea de jante deformate sau destinate pentru alte dimensiuni; profil de banda de rulare necorespunzator domeniului de utilizare; inversarea sensului de directie (cand este indicat); nerespectarea pozitiei de montaj (la dimensiuni speciale); montarea anvelopelor perechi (jumelate, dual) de tipodimensiuni diferite sau cu un grad de uzura inegal;

3. Situatii provocate de hazard, starea drumurilor si conducerea autovehiculului: impact cu corpuri dure si taieturi accdentale; frecari laterale sau centrale cu efecte de uzura si dezvoltare de caldura; continuarea rulajului cu diferite corpuri taioase retinute intre canalele benzii de rulare sau in vecinatatea flancului (cazul anvelopelor dual);

4. Abateri de la parametrii de utilizare: suprasarcina; suprapresiune; subpresiune; rulaj in conditii de platizare (deflectie); continuare rulaj fara presiune interioara; alte situatii ce nu sunt conforme cu caracteristicile tehnice ale anvelopei;

5. Defectiuni in functionarea autovehicului: abateri ale unghiurilor ansamblului de directie (uzura anormala); functionarea defectuasa a diferentialului (uzui neuniforme ale benzii de rulare datorita unei alunecari); improvizatii ce nu respecta regulile de siguranta a circulatiei si de intretinere a autovehiculului;

6. Echilibrarea necorespunzatoare a ansamblului anvelopa – janta – valva: instabilitate determinata de selectarea unor anvelope necorespunzatoare sau jante inguste; jante cu imperefectiuni; defectiuni la nivelul talonului determinate de erori de montaj;

7. Pierderea etanseitatii: desprinderi intre componente rezultate din cauza exploatarii necorespunzatoare; perforari; defectarea ventilelor; uzuri provocate in talon din montaj cu janta neuniforma sau cu defectiuni;

8. Situatii accidentale: incendiu; accidente de circulatie imputabile conducatorilor auto sau hazardului: defectiuni in functionarea autovehiculului; contact cu substante chimice si petroliere; folosirea anvelopelor in competitii automobilistice neautorizate de producator;

9. Denivelari, umflaturi si discomfort dupa atingerea unui nivel de uzura mai mare de 20% din inaltimea initiala a profilului. Nu se prevad compensari pentru manopera de montaj, interventii mecanice, transport la sediul vanzatorului, perioada de consultari si expertizare;

10. Nu se acorda garantie pentru anvelopele asupra carora s-a intervenit mecanic, chimic, termic sau asupra carora s-au efectuat reparatii (aplicat petice, snururi, vulcanizare).


Vrei sa afli mai multe informatii ?

Operatorii nostri sunt gata sa-ti raspunda la orice intrebare.
Ne poti contacta telefonic la numerele de telefon afisate pe site, pe adresa de e-mail contact[at]anvelo-one.ro, folosind pagina de "Contact" sau pe Chat online!
Programul call-center-ului nostru este de luni pana vineri in intervalul orar 09:00-18:00, exceptand sarbatorile legale.